Diş Etlerinin Şişmesi

Diş Etlerinin Şişmesi

12. Ağu, 2011 tarihinde yazıldı. Kategori: Diş Eti Hastalıkları

Ağız ve diş sağlığı kaliteli bir yaşam sürdürebilmeniz için çok önemlidir. Çünkü ağız ve diş sağlığı vazgeçilmezdir. Bu makalemizde ağız ve diş sağlığınızı sürdürebilmek için birkaç tüyo vereceğiz.

Diş şişmesi aslında sanıldığı gibi korkutucu bir rahatsızlık değildir. Aslında diş şişmesi düzgün bir bakım uygulandığı sürece engellenebilir ve bu rahatsızlıktan korunulabilir. Gelin öncelikle diş şişmesi nedir ona bakalım;

Diş şişmesi ağız ve diş çevresinde, dilde, yutakda, yumuşak ve sert damakta, diş eti üzerinde görülen solgun bir sarı kırmızı çerçeve ile çevrelenmiş ağrılı bir ülser çeşididir. Bu rahatsızlık erkeklere göre bayanlarda daha çok görülmektedir ve toplumların genel olarak %19-20 si bu rahatsızlıktan muzdariptir.

Bu soruna sebep olan durumlar nelerdir?

  • Stres faktörü,
  • Tüketilen besinler,
  • Travma geçirmek,
  • Yanlış kullanılan diş macunları,
  • Genetik olan hastalıklar,
  • Vitamin, mineral eksiklikleri.

Hastalığın asıl sebebi tam olarak belirlenmemiş olsa da yukarıdaki 6 faktör bu sorunun meydana gelmesindeki temel sebeplerdir. Genel olarak enfeksiyonel bir hastalık olduğu için bu rahatsızlık tedavisinde antibiyotik kullanımı işe yarayacaktır. Ancak ilaç kullanımı konusunda dikkatli olmanız önemlidir. Çünkü her antibiyotik bu rahatsızlığı geçiremeyeceği gibi daha farklı sorunlara da sebep olabilirler.

Doktorunuzun vereceği önerileri uyguladığınız takdirde diş şişmesi rahatsızlığı ile mücadelede 1-0 öne geçebilirsiniz. Bu bakımdan sağlıklı bir gülüş elde edebilmek için lütfen doktorunuzun tavsiyesine uyunuz.

 

Benzer Yazılar

62 Yorum

ecem

13. Ağu, 2011

diş etlerim şişti dişim de ağrıyor başıma vuruyor başım sızlıo nolur bi cözüm buln dayanamıcam

devran

16. Ağu, 2011

ecem kardeş bende ayni durumdayim sana tavsiyem ALVERES ağrı kesici ve antibiyotik kullan 1000;(bin)lik 12 saatte bir kullan antibiyotiki (iltihab kurutuıcu) ALVERESİ de 8 saatte bir kullan allah yardımcın olsun kardeş…

AYŞENUR

16. Eyl, 2011

diş etlerim şişiyor dişim de ağrıyor lütfen bi çözüm bulun

adnan

25. Eki, 2011

Yaw bu antibiyotiksiz geçmezmi sişti diş etleri
üzerinde beyaz bir pamukcuk var sızlıyor valla durulacak
gibi değil yiyip içemiyorum imdaaattttttt

Bayrad

27. Ara, 2011

Dün akşam dişimi fırçaladım, sabah kalktığımda sağ taraftaki diş eti şişmişti. Yani sağ tarafı iyice fırçalamıştım. Şişmiş. Ağzımı düzgün açamıyorum şimdi.

Yiğit

07. Oca, 2012

Diş Etim Şişti Çok Ağrıyo Ne Yapabilirim Yoksa Dayanamıcam.

koksal

16. Oca, 2012

cozum ALVERES arkadaslar 4 gundur yasadigim acilardan kurtuldum iltihab kurutucu bu ilacin faydasi oldu yinede doktoru gozukmeden bunu demeyin belki farkli sebeblerde olabilir unutmayin dis agrisi kalbi bile tetikliyor

ecem

16. Oca, 2012

dişlerimde tel takılı bu yüzden dişlerimi fırçalamada zorlanıyorum ara yüz fırçasını kullanıyorum tellerimi arasında bakteri yiyecek kalmamasına özen gösteriyorum fakat temizlerken diş etlerim kanıyor çünkü ara yüz fırçası telim olduğu için dis etimin arasına giriyor bunun için ne yapabilirim ?

murat

16. Oca, 2012

24 yaşındayım ve 20 lik dişim çıktığından beri sol taraftaki 20 lik dişimin olduğu yerdeki et ara sıra şişiyor ama bu sefer çok kötü oldu sarımsı bi renge giderek dönüşüyor ve ağrıya sebep oluyor.

rabia

17. Oca, 2012

benim siş etlerimde morarma başladı ilk önce daha azdı artık artmaya başladı bide diş etlerimde şişti.Diş diplerinde daha çok şişkinlik var napıcam bilmiyorum sizce mühim bişi varmı çok tedirginim yardımcı olursanız çok sevinirim.teşekkürler şimdiden

neslihan

18. Oca, 2012

merhaba arkadaslar diş ağrısına karanfil iyi gelio bn denedim kısada olsa faydasını gördüm tavsiye ederim yada taze nane çiğneyin geçmiş olsunn……….. :( :(

seyfi

19. Oca, 2012

arkadaşlar egerki doktorunuz sizde diş eti çakilmesi var dediyse sakın ihmal etmyin ne gerekiyorsa yaptırın ben doktoru önemsemedim artık kronik bir diş eti agrıları başladı her sabah dişlerimin arası acıdan duramıyorum şişiyor artık fırçalayamaz hale geldim sakın ama sakın diş beyazladıcı dozlara kanmayın o pislik şeyler dişlerin özünü mavediyor deforme ediyo size tavsiyem her yemekten sonra fırcalayın egerki hassas bir diş eti agrısı varsa en azından HER YEMEKTEN sonra ılık tuzlu suyla mutlaka gargara yapın bunu böyle önlersiniz yoksa benim gibi genç yaşda damak taktırırsınız …LÜTFEN AMA LÜTFEN DOKTORUNUZ NE DİYORSA MUTLAKA SAGLINIZ İÇİN YAPIN İHMAL GELMEYİN HERKESE GEÇMİŞ OLSUN…

Öner

26. Şub, 2012

Dişiniz apse olmuşsa eğer doğal bi besin ona çok iyi geliyor. Kaju fıstığı yiyin bol bol ben denedim işe yarıyor

irem

29. Şub, 2012

diş etimde şişlıkler oluyor bu ikinci dilimle oynuyorum ve patlıyor ama iğrenc bir tat geliyo ağzıma korkuyorum neden oluyo acaba

ecem

03. Mar, 2012

feci şekilde üşütmüşüm, bademciklerim iltihaplamış ama diş etlerim niye çok acıyo, ya su bile içemiyorum, ağzımı çalkalayamıyorum hasta olalı. yemek yiyemiyorum. doktorun verdiği ilaçları içemiyorum, diş etlerim doktora gittkten sonra oldu. yutkunamıyorum, çiğneyemiyorum.
ne olur acil yardım edin!!!!

derya

08. Mar, 2012

Benimde diş etlerim şişiyor bunun için PARODANTAX diş macununu kullanın diş etleri için bir diş macunu tavsiye ederim.

emre

28. Mar, 2012

dişimi çektirdiğim zaman diş etimdekı acı gidermi. şişti ve aciyoda

ali

29. Mar, 2012

augmentin bid 100 lik antibiyotik kullandım ve diş etlerim önce çok sızladı sonrada diş etinin üzerinde birkaç siyah leke oluştu bunun nedeni nedir

eren

07. Nis, 2012

arkadaşlar 20 lik diş çıkartıyorum diş etim çok acayip şişti acısıda acayip yutkunmakta dahi güçlük çekiorum ağız gargarası ve ağrı kesiciler bi nebze işe yarıyor ancak en fazla 1 saat ağrısı geçiyor 2 gündür böyle napıcam bilmiyorum =(

yunus

24. Nis, 2012

bi arkadaş feci şekilde üşütmüştüm diyince yazmayı düşündüm.evet çok şiddetli üşüttüm bronşlarım ve sinüzitlerim doldu.diş etlerimde aynı esnada şişdi ve feci canım yanıyor.sanırım üşütünce iltihabik bir durumdandır dedim diş eti şişmesine.antibiyotik çok faydalı bi ilaç değil mümkünse kullanmamanızı öneririm.bekleyin sabredin geçer.hepinie geçmiş olsun.saygılar

hüseyin

24. May, 2012

2-3 gündür dişimi fırçalamıyorum sol taraftaki diş etlerim şişti fırçalarken de çok acıyor ne yapabilirim

şeyhcumanli

01. Haz, 2012

arkadaşlar tek çözüm bütün dişlerinizi çekin kurtulun artık ağrı sızı yokkkkkk tevsiye ederimm

eyüpcantuncer

04. Haz, 2012

Damaklarımın ağrısından çenemi açamıyorum.Dişlerimi düzenli fırçalamaktayım çürükte yok. Lanet bir sancı giriyor 20 lik dişlerim çıktığından beri bu sancı var acaba 20 lik dişlerimi çektirsem bu sancılar bitermi ağrı kesici ve antibiyotik alsamda bu 3-4 ayda bir devamlı yeniliyor kendini ne yapmam gerekiyor biraz bilgi ala bilirsem sevinirim:)

mehmet alİ

07. Haz, 2012

ya hepsİ hİkaye arkadaslar İltİhap sökücü gargara kullanın 1 günde geçİrİyor . Tecrübe konusuyor burda .d

güntekin

15. Haz, 2012

paradontaks diş macunu hem tedavi edici hem koruyucu eğer allerjiniz yoksa largopen türü antibiotik kullanın,dişetlerinizde sorun varsa mutlaka bir uzmana başvurun diş taşlarınız varsa mutlaka temizletin ve diş etlerinizi mutlaka koruyun sonra geç olabilir

kara

25. Haz, 2012

dis etim sisti.doktora gittim tetradox 100 mg verdi bilen var mı işe yarar mı?hala agrıyo

murat

03. Tem, 2012

augmentin bid 100 lik antibiyotik kullandım burnum tıkandı ön alt dişlerimin 7sininde etleri şiş cok kötü bi aagrı war kurtulmam lazım dyanamıyorum

Aysel

13. Tem, 2012

ya benim de dis etlerim sis,ama korkuyorum tedavi etdirmeye,lutfen bana bir sey soyleyin

nurşen

11. Ağu, 2012

benimde diş etlerim şiş doktorum bir hap önermişti onu kullandım bitti sonra o hapları tekrar almadım tekrar şişti yardım edin

nurşen

11. Ağu, 2012

diş etlerim kanıyo

özlem

15. Ağu, 2012

gargara yapın cok iyi glıo

barış

22. Ağu, 2012

bugün sabah kakdığımda damağım şişmişti ne yapmalıyım

fatih sami korkmaz

27. Eyl, 2012

diş etim arıyo ve diş etim pembe olrak duruyo

paşalı

31. Eki, 2012

Arkadaşlar dişiniz sızladıgı an bile doktoro gidin kesın o dişte bişey çıkar sonra geç kalmayın. bugun diş etim şişti ilaç falan almadan yarın doktora gidicem. Diş hastalıgının tek caresi doktordur boşuna kendinizi kandırmayın. Diş agrısı İntihar sebebidir. Allah hepinize Şifa versin…

helin

07. Kas, 2012

diş eti şişen varsa yarım su bardağı suya yarım kaşık tuz karıştırıp gargara yapın göreceksiniz hemen geçecek

meliha

14. Kas, 2012

dis etim sisdi cok agriyor yuzumde sis neyapacam bilmiyorum.

Efkan

17. Kas, 2012

gecenin bu saatinde bie uyutmuyor bu melet. diş etim şişti ve agrıyorrrr.. antibiyotik ve hapların 4. günündeyim doktorrr bi faydasını görmedimmmmmm

beyza

18. Kas, 2012

diş teli kullandığım için alt diş etlerim şişti şuan teller çıktı ama çok itici duruyo diş etlerimi nasıl indirebilirim

cemal tutuş

22. Ara, 2012

diş etimde şişme ve sızıntı var.aynı zamanda dişlerimde şidetli ağri var .ne yapmam gerekir.

efe

26. Ara, 2012

sol taraf ust disimi cektrmstm 6ay once ama simdi sizintlar baslad agryo bazen napmalym

Ercan

28. Ara, 2012

Alt çene diş etim sanki yok olmaya başlıyor dişlerimin tamamı görünüyor kuru kafa gibi olmaya başladım sanki nedir bu yaaa :( (((((((((

ibrahim

04. Oca, 2013

Diş etim çok şişti yutkunamıyorum konuşamıyorum bile lutfen bir czum soleyin :( (

Selim

14. Oca, 2013

Evet arkadaşlar çoğunuzun gönderilerini okudum ve derdinize derman olmaya geldim.
Diş etiniz mi şişti ? ve bu şişlik yüzünüzdende belli mi oluyor ?
Ağrıları da cabası mı ? Şimdi aktaracağım yöntemi iyi kullanın.

1-Anne kızdırılır
2-anneden şişmiş olan diş eti tarafına okkalı bir tokat atması istenir.
3-Anne okkalı bir tokat atar

Geçmiş olsun Ben denedim oldu

haydar

16. Oca, 2013

dişim ağrıyor diye dktra gittim iki dişimi birden çekti ve şunda şişti ve ağrıyor napabilirim İMDATTT :(

esra

16. Oca, 2013

sabah kalktığımda sert damakta çok küçük bir şişlik vardı şişlik dişlerimin arkasında çıktığı için nasıl olduğunu göremedim.bugün 2. günüm ve sabahtan beri bir şey yemedim.yarında çok önemli bir sınavım olduğu için doktora gidemiycem.ağrı kesiciler de en fazla 1 saatlik işe yarıyor.yarına kadar bana acil bir öneri bulun yarın okul çıkışı doktora gidicem.bu damaktaki şişlik öndeki 3 dişiminde ağrımasına sebeb oluyorrr yardııımmm…

kadınınfendi

16. Oca, 2013

niye kadınlarda olma olasılığı daha çokkk ah kadın olmak
şu an bndde var ve çok kötüüüü

esra

17. Oca, 2013

3haftadır 20 lik dişimin ağrısını çekiyorum.iltihap varmış antibiyotik kullanıyorum ağrıda cabası.çeken bilir den yola çıkarak diş ağrısına karanfil yağı ve tuzlu suyla gargara öneririm aynı zamanda diş etinide rahatlatıo.bu diş doktorları kendini bulunmaz hint kumaşı zannediyorlar.neredeyse 32dişimde de işlem var bir çok doktor gördüm iştte budur diyemedim.ağrıyla uyuyamamk yada sabahın bi körü ağrıdan uyanmak çok kötü bişey

Selim

18. Oca, 2013

Arkadaşlar benmde bundan 1 hafta önce diş etim şişmişti hatta yüzümde şişmişti. eczaneye gittim diş etim şişti antibiyotik istiyorum dedim ve bana A… 1000 mg verdi birde ödem sökücü istermisin dedi olsun dedim al verdi. kullandım 1 günde etkisini gösterdi 3 güne ne ağrısı ne kaldı ne şişliği. Kullanın etkisini görürsünüz.

şennur

29. Oca, 2013

arkadaşlar ben 1 ay önce 10 tane dişimi kaplama yaptırtdım ve şu an damağım ve diş etlerim çok kötü şişti dudağımın üzerini bile şiş hissediyorum ne yapabilirim çok sızlıyor yardımcı olursanız sevinirim .

baskentlı

03. Şub, 2013

yaklasık 1 yıl once ön dislerımden bı tanesıne elımı deyemıyodum cok agrı vardı gargara fln yaptım gectı sımdı de yıne aynı dısım cok kotu agrıyo 2 gun gectı gargara yaptım ve dısımın ustunde sısılık meydana geldı elımı dısıme dokunsam sankı sallanıyo dusecekmıs gıbı gelıyo sımdı damagımda sıs yardım edrsenız
sevınrım

Haleigha

20. Şub, 2013

Antibiyotik diyip durmayin ya antibiyotik alerjisi varsa insanlarin? Burada vakit kaybedeceginize bi doktora gidin…

cansu

23. Şub, 2013

diş etimde şişme oldu çok acıyor sol tarafta

eser

19. Mar, 2013

diş etim şişti sol tarafım çok acıyor ne yapmam gerek acil yardım gargara yaptım olmadı rovamycine kullandım yine kesmedi offff ölüyorum rakı ile gargara yapsam olurmu acaba çok kötü allh kmseye cektrmesn

Aykut KÖSE

27. Mar, 2013

Benim de diş etim diyemeyeceğim ama sol bademciğim ve 20′lik dişimin arasındaki et şişti ve ağrıyor.İlk bademcik zannetmiştim ama sonra bademciklerimde sorun olmadığını gördüm.Aynaya bakınca diş etim şişmiş.2 gündür böyle.3 gün daha bekleyip doktora gitmeyi düşünüyorum.yaşım da 20.Galiba 20′lik diş problemi çekecem.Sadece diş etim ağrısa iyi bazen kulağıma bazen başıma ağrı vuruyor.

vural

10. Nis, 2013

oğlum daha 7 yaşıında diş etinde sivilce şeklinde iltihaplı şişme oluşuyr dktora gittik largopen verdi 2,kutu bitti ama geçmedi. çocuğa ne kadar zararı bulunur bu iltihaplı diş etlerinin antibiyotik iç iç nereye kadar.diş çekilirse kurtulunur mu

HASAN

12. May, 2013

2 ay önce çektirdiğim dişimin yer, şişme yaptı ve çokkötü ağrıyor

ofofof

24. Haz, 2013

arkadaşlar dişim birazcık şişmiş apsemi yaptı ne oldu çok korkuyorum ağrı yapmıo ama rahatsız ediyo gülemiyorum

Cego

18. Tem, 2013

Diş etim çok fena şişti yüzüme gözüme de vurdu gece 1:40 uyuyamıyorum. O kadar ağrıyor ki birazdan camı açıp çığlık atacağım.

azra

20. Tem, 2013

12 yaşındayım dişimde bir morluk var dişim ya da diş etim çekilir mi ?

sude

04. Ağu, 2013

diş etim şişti dişim ağrıyor lütfen bir çözüm bulun

hülya

31. Ağu, 2013

arkadaşlar stresten dolayyı sabah bir uyandım ağzımı açamıyorum diş eti şişkinliği berbat bişey tanflex yada majezik SPREY kullanın ben öyle yaptım şuanda daha iyim hepinize geçmiş olsun

Berk

16. Eyl, 2013

Sevgili arkadaşlar aynı durumdan bende müzdariptim. İlk önce sinüzit başladı ve daha sonra yirmilik dişime vurdu. Yirmilik dişim de ilk olarak hafif bir şişme başladı ve bir anda yüzümün sağ tarafında ve özellikle şakak da ciddi bir ağrı hissetmeye başladım. Nörolojiye gittim temiz çıktı. Şakağıma vuran ağrı trigeminal nevralji olarak adlandırıldı. 2 ay boyunca başımda öyle bir ağrı vardı ki inanın diş ağrısı yanında çölde kum tanesi kalır. Çeken bilir neyse ki anladım ki olay yirmilik dişimin iç taraftan çıkması sonucu damağa vuran ağrı ve bunun sinirlere yaptığı bası.

Öneriler:
1-Her yarım saatte bir tuzlu suyla gargara yapın ağrı mutlaka azalacaktır.

2- Karanfili ağzınızda ezin ve dilinizle şişen yere götürün ağrı azalacaktır.

3- Alkol kullananlar pamuğa rakı dökerek oraya basabilir kullanmayanlar sakın ki diş ağrısı için alkole meyil etmesinler. (Önermem)

Bunlar geçici ve sizi anlık kurtarıcı öneriler ama en yakın zamanda bir diş hekimine giderek tedavinizi olmanız gerekmektedir. Geçmiş olsun dostlarım, iyi günler..

Yorum Yap